Monday, December 3, 2012

Cabaran Affiliate RM50,000 Untuk Blogger!



Sahabat saya bakal membuka peluang kepada sesiapa sahaja termasuk Blogger yang mahu buat duit dengan affiliate PPL (Pay Per Lead). Beliau akan bayar RM1 untuk setiap lead yang anda bawa nanti. Laman web akan diberi, anda hanya perlu daftar PERCUMA dan promosi sahaja!

RM50,000 bakal diperuntukkan untuk cabaran ini berserta 10 hadiah menarik. Antaranya :

1. Macbook Pro / Macbook Air
2. iPhone 5 / Galaxy Note 2

dan banyak lagi!

Apa Itu Program Afiiliate?

Program affiliate bermaksud kita sebagai agen (orang tengah) akan mempromosikan produk pihak lain (usahawan atau syarikat) dan akan mendapat bayaran (komisyen) jika ada orang membeli/langgan/klik produk tersebut melalui link affiliate kita.

Jenis Affiliate Yang Popular Di Malaysia :

1. PPS (Pay Per Sale) - anda akan mendapat komisyen bila ada pelawat yang membeli melalui link affiliate anda. Kebiasaannya komisyen dibayar 25-75% daripada harga produk. 


Statistik Komisyen - 


2. PPC (Pay Per Click) - yang ni pula melibatkan aktiviti meletakkan iklan di dalam blog atau berkongsi kempen di media sosial seperti Facebook atau Twitter. Anda dibayar RM0.10 - RM0.40 bila ada klik yang terhasil dari link affiliate anda.


Statistik Komisyen - 


3. PPL (Pay Per Lead) - affiliate jenis ni lain sikit sebab anda akan mendapat komisyen bila pelawat memasukkan nama dan emel ke ruangan kotak yang disediakan di dalam laman web yang dipromosikan. Tujuan pemilik program affiliate jenis ini untuk mengumpul senarai emel bagi tujuan hebahan promosi atau tawaran pada masa akan datang. Komisyen yang akan dibayar untuk setiap lead antara RM0.25 - RM2.00.


Statistik Komisyen - 


Jadi kepada anda yang berminat untuk menyertai cabaran affiliate ini dan memenangi hadiah menarik di atas, sila like Facebook Fanpage saya di http://fb.me/MrHanzsCheeseCake kemudian PM saya "MAU Join Cabaran AFFILIATE!". Saya akan add anda ke secret group JV dan Affiliates.

Cabaran affiliate ini akan bermula pada 11/12/2012!

--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment